mandag den 22. juni 2015

Vores indre ur kører stadig ikke på alle tangenter...i morges var første mand vågen ved fem-tiden, så vi var igen oppe før fanden fik sko på. Fyrværkeriet droppede de ikke i går. Jeg var som den eneste vågen og så lidt af det, det så meget flot ud, men det pissede ned så vi var ikke gået udenfor for at se det uanset om vi havde været vågne.

I dag var det rigtig lummert og efter en supergod morgenmad på hotellet, hvor der er omelet-staition, hvilket betyder der står en og laver den omelet du har lyst til, det smager bare super, der mangler intet og skålen med nyskårne jordbær bliver også overfaldet af os alle hver morgen.

Men vi valgte at tage op i Willis Tower, Usas næsthøjeste bygning hvor man kommer 421 meter op var en stor oplevelse, og de glasafsatser man kan stå på var det kun Mikkel der sådan rigtig ville stille sig ud på. Efter den højtragende oplevelse tog vi toget tilbage til hotellet og fik sat kameraet af, det måtte man efter reglerne ikke have med ind til Baseball, hvor der også er sikkerhedstjek, i en mild grad af hvad der er i en lufthavn(hvor er der ikke det)

Men ned til Baseball det gik i toget sammen med andre tosser der havde fået samme ide, glimrende pladser havde vi fået, og før vi så os om havde udeholdet lavet homerun(ja vi så det dårligt nok) Det er egentlig en afslappende sportsgren at kigge på, hvor man ikke behøver stangstirre på det hele tiden. Men er du gal en lang kamp....Vi gik faktisk efter 2½ time og der manglede stadig en tredjedel af kampen, og der førte hjemmeholdet 2-1. De endte med at vinde kampen 3-2 i overtid, efter 4½ time....vi var glade for at vi gik:-) Det er skiftevis kedeligt og rigtig spændende at kigge på. Oplevelsen for mig bestod faktisk mest i at en af spillerne fra det ishockey hold fra Chicago der vandt mesterskabet viste pokalen frem,,,det var fedt så har man set det legendariske Stanley Cup trofæ live.

Så efter aftensmad og en aftenbader er det tid til at gå over i parken og se det store springvand med lys på med downtown i baggrunden, vi må få skudt nogle fede billeder dernede fra.

Dejlig morgenmad:-)

Mikkel har vovet sig ud

også mor

Sådan Mikkel du tør

Lidt downtown Chicago

Vores hotel i venstre side af billedet, de tre sammenhængende bygninger med beige på toppen

Etagen som vi var oppe på

The Bean(skulptur i parken)

Sjove billeder man kan tage, dette er taget lige op

Ida holder Marie

travetur i heden

Stationen ved Baseball, og broen er også udsmykket

US Cellular Field

Stanley Cup trofæet lige over hovedet på manden foran

Lidt billede indefra

Lidt for meget bedre halvdel på turen.....smager skønt når den bliver serveret ISKOLD