mandag den 13. juli 2015

Så blev det søndag aften herovre, og to hyggelige dage er nu slut, vi er kom hjem for en time siden efter at ha sagt farvel til Chris, Analeise, Gavin, Nolan, Calin & Aunika, og det var lidt hårdt, for det er voldsomt flinke mennesker, som vi bare passer godt sammen med.

Men i går var vi i Hearst Castle, som ligger ved Highway 1, det er en gammel mediemogul William Hearst som byggede det bygningsværk oppe på en bjergtop i over 28 år, og som døde kort efter. Hvorefter det blev skænket til staten Californien som har lavet en turistattraktion ud af det. Det er et flot sted og der er rigtig mange antikke ting som han har samlet da han var i Europa for ca. 100 år siden, specielt lofter samlede han på, så der er adskillige af dem fra gamle klostre osv fra Italien og Spanien. Men ellers var det ikke mega vildt voldsomt byggeri, omend stadig smukt og specielt beliggenheden er speciel. Det mest spændende var faktisk guiden som fortalte om alle de gamle Hollywood stjerner der har besøgt stedet, og hvordan det i det hele taget foregik på stedet, når de var der.

Men ellers kørte vi Highway 1 igen, og igen er det en speciel vej, men den slår altså ikke Highway 95 som vi kørte på i Utah i sidste uge. Havde hørt der ville være voldsomt meget trafik da det var højsommer og weekend, men trafikken var ikke specielt vild, omend den var mere voldsom sydgående end den var nordgående som vi kørte, så det skal ikke afskrække nogen for at køre den midt på sommeren.

Vi kom til Gilroy hvor familien bor ved 5-tiden og aftalte meget hurtigt at komme forbi deres hus ikke langt fra hvor vi bor på hotel. Der var vi et par timer før vi kørte retur til hotellet for at sove og gøre klar til i dag, hvor vi skulle være sammen hele dagen og hvor Lene også ville komme forbi.

Så i dag ved 10-tiden stod vi hos dem med badetøj og godt humør, og det blev en super dag. Vi fik gode pizzaer til frokost:-) og smuttede så over i den fælles pool som hører til deres forholdsvis nybyggede kompleks, og den havde vi for os selv. Så var det ellers retur igen til huset, og få hjemmelavet chokoladekage. Chris & Analeise skal faktisk køre på ferie i morgen nede ved LA, og vi tænkte vi må hellere køre tidligt, men de inviterede og så ud og spise til aften, og det tog vi imod, og det var super hyggeligt, og man fik svar på en masse spørgsmål man nu engang havde om USA:-)

I bussen på vej op af bakken til Hearst Castle

Highway 1

Bixby Bridge

Så spiller drengene fodbold

Deres fine gule hus, som for 3 år siden kostede 300.000 $ men nu koster det dobbelte!!!!

Flag på kagen:-)

Gavin&Nolan fulgte Mikkel i tykt og tyndt, her i outlet før vi skulle spise